Laptop dla studenta

Autor: mimek <mimeczek_at_gmail.com>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 01:53:07 MET

Witam,
poszukuję dla laptopa który miałby służyć głównie do wyszukiwania
informacji w sieci, słuchania muzyki, oglądania filmów, kopiowania płyt
itp. wyłączając granie w gry 3D (jakiś MarioBros od czasu do czasu nie
zawadzi :)

Bardzo prawdopodobne że instalowałbym na tym sprzęcie również wolne
systemy operacyjne jak Linux/BSD, dlatego zależy mi na tym, żeby
podzespoły nie były niewiadomego i krzaczastego pochodzenia.

Przeszukując oferty natrafiłem na pewien model Fujitsu-Siemens:
http://www.notebooki.pl/notebook/pokaz/1865/ Zachęca mnie do niego
platforma Centrino i dwa lata gwarancji (niby 'door-to-door').
Zniechęca biała klawiatura i tylko 40 GB dysk twardy. No i ta cena,
jednak mimo wszystko wolałbym coś tańszego. I tu pojawia się problem,
bo jak coś tańszego w podobnej konfiguracji to raczej Acer...

W jego przypadku odrzuca mnie troszkę fakt, że sporo sklepów w ogóle
wycofało się z dystrybucji tej marki. Można wyczytać o problemach z
serwisem, przedłużającymi się naprawami. Zapewne żadna marka nie jest
święta, ale jednak zależy mi na połączeniu rozsądnej ceny z rozsądną
jakością. Pewnie jest tak iż można trafić również wśród Acerów na model
'nie do zdarcia' jak również i taki który będzie sypał się non stop.

Wyżej pisałem że zachęca mnie platforma Centrino, a co za tym idzie
większa mobilność, ale nie jest to sprawa priorytetowa. Sądzę że
komputer większość czasu spędzałby w pokoju, jednak chciałbym mieć
możliwość zabrania go ze sobą czasem na uczelnię i posiadanie poczucia
bezpieczeństwa że podróż ta nie zakończy się jakimiś komplikacjami.
Wiem, że za mniejsze pieniądze można dostać lepszego konfiguracyjnie
Acera, tylko boję się trochę o jakość tego sprzętu.

Czy ktoś z grupowiczów może wypowiedzieć się na temat marki
Fujitsu-Siemens? Doradzić jakiegoś dobrego Acera? Na co patrzeć, czego
unikać?
Spróbować ogarnąć mój mętlik i pomóc w podjęciu dobrej decyzji? :)

Pozdrawiam

--
mimek