Re: Budżetowy komp dla malucha.

Autor: ppview <prezentacje_at_op.pl>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 22:32:18 MET

Budzik wrote:

> Przeglądnąłem allegro - nawet trochętańsze od Fortronów.
> FSP350-60THA-P - to jest oznaczenie fortrona?

Tak - "Fortron" to nic innego jak oznaczenie handlowe (marka) pod którą
sa oferowane zasilacze produkowane przez firmę FSP
(http://www.fsp-group.com/). Jeśli znajdziesz gdzieś zasilacz noszący
nazwę modelu zaczynającą się od "FSPxxx" (gdzie xxx to wartość mocy
nominalnej) - jest spora szansa że wyprodukował go właśnie FSP (nawet
jeśli "markował" go kto inny.

> No i najwazniejsze pytanie - który lepiej? 10 zł nie robi róznicy, wiec...
> brac fortrona czy delte?

Używałem obu - są do siebie bardzo zbliżone. Delta ma nieco
"agresywniej" zestrojony termistor (w praktyce jest przez to
_minimalnie_ głośniejsza), FSP jest uznawany za nieco solidniejszy
(około 200g cięższy, prawdopodobnie nieco większa rzeczywista moc). Oba
są IMHO warte uwagi - nawet pod małym obciążeniem wyraźnie cichsze od
wszystkich modeli FSP z duzym 12 cm "śmigłem" wentyla jakie spotkałem
dotychczas. Bardzo dobrze sprawdzają się w zwykłych niewysilonych
domowych desktopach - wiatraki w zasadzie nigdy nie nabierają większych
obrotów. Jeśli priorytetem jest cisza to polecam też dodatkowo podwiesić
PSU na dedykowanej silikonowej uszczelce - daje dobre efekty bez
konieczności ingerencji w wentylatory (gwarancja itp.)

BTW - spotkałem sie z porównaniami głosności FSP350-60THA-P pod małym
obciążeniem do Tagana (nie mogę osobiscie potwierdzić - nie miałem
Tagana), co jest raczej dobrą rekomendacją dla PSU w tym segmencie cenowym.

Pozdr.