Re: pytan nie zadaje sie w temacie!

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 17:20:18 MET

bobofrut <09998beztego@interia.pl> wrote:

Neprawidlowo w temacie:
Re: krótkie pytanie: czy przegrzewanie karty grafiki Riva TNT 32 moze
wieszać kompa?

> na karcie graficznej nie działa wiatraczek, a komp głupieje... wiesza
> sie...

            A jak ona jest taktowana? Bo ja w tej chwili tymczasowo siedze na
TNT2PRO z odlaczonym wiatraczkiem (wkurzal mnie niemilosiernie wiec po
prostu wypialem wtyczke - bez sensu bylo zminiac chlodzenie na warte 2x
tyle co karta) i takimi oto ustawieniami:

Video Adapter nVIDIA RIVA TNT2 Ultra
GPU Code Name NV5
PCI Device 10DE / 0029
Transistors 15 million
Process Technology 0.25 um
Bus Type AGP 4x @ 4x
Memory Size 32 MB
GPU Clock 50 MHz
RAMDAC Clock 300 MHz
Pixel Pipelines 2
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders Not Supported
Pixel Shaders Not Supported
DirectX Hardware Support DirectX v6.0
Pixel Fillrate 100 MPixel/s
Texel Fillrate 100 MTexel/s

Memory Bus Properties
Bus Type SDR
Bus Width 128-bit
Real Clock 100 MHz
Effective Clock 100 MHz
Bandwidth 1600 MB/s

Biorac pod uwage ze to plyta na ULI1695 i A64 ~4000+ wydajnosc grafiki po
prostu powala, ale co ciekawe spokojnie wystarcza do 2D i filmow(DVB-S)
nawet w HDTV 1080p standard profile (high profile juz sie tnie, tak samo
jak na R9550/R9600PRO) :O

O ile mnie pamiec nie myli ta grafika byla taktowana oryginalnie na
150core/166mem. Ze wzgeldu na trudnosci w manipulowaniu zegarami pod
linuksem i FreeBSD zgralem jej BIOS, pozmienialem zegary TNT BIOS Edit'em
na 100/100 i wgralem ponownie. Jak widze spokojnie mozna bylo zjechac
i do 50/100. Ale rownie dobrze mozesz to robic RivaTunerem, CoolBits lub
malenkim TNTClock'iem pod win9x (nie dziala pod winNT). JEsli to zrobisz
wkrotce po starcie systemu nie powinno byc problemow z przegrzewaniem sie
grafiki i bez chlodzenia aktywnego.

BTW:
Niech ktos mi poleci jakis dobry, maly tweaker do nowych GF serii 6/7xxx
CoolBits ma swoje ograniczenia, Riva Tuner to ociezala kobyla a Atuner tez
jakos mi nie lezy. Idalnie cos takiego jak kiedys TNT Clock ktore to
malenstwo szybko na starcie ladowalo ustawione zegary i wyladowywalo sie z
pamieci. Szukam czegos co byloby jednak nie bardziej ociezale niz ATI Tool
dla kart konkurencji.

> a moze RAM?

            Oczuwiscie, rownie dobrze jak 10 innych komponentow. Biorac pod uwage
ze siadl wentyator to zaczynalbym jednak od grafiki.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl