Większa pamięć i szybszy procesor w IBM NetVista

Autor: <esbe_at_WYTNIJ_TOgorzkiepole.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 23:50:41 MET DST

Witam i od razu zaznaczam, że jestem laikiem, dlatego proszę bardziej
doświadczone osoby o wyrozumiałość.

Mam kłopot z IBM NetVista (płyta IBM, Celeron 1,7, 256 RAM).

Postanowiłem rozszerzyć pamięć w tym komputerze, a potem, ewentualnie,
wymienić procesor na szybszy.

Ale najpierw powstał problem z pamięcią. Na płycie głównej mam dwa sloty na
moduły DDR 266MHz (patrz szczegóły niżej). Instrukcja podaje, że w tym
modelu można zainstalować do 2GB RAMu. Sprawdzałem dostępne moduły na
Allegro - największe o tej prędkości taktowania mają 512 MB. Czy to
oznacza, że mogę użyć modułów taktowanych wyższą częstotliwością, np. 333
MHz żeby w przyszłości mieć 2 GB RAM? Czy to będzie stabilnie chodzić?

Oto, co rzecze instrukcja:

Your computer has two connectors for installing dual inline memory modules
(DIMMs) that provide up to a maximum of 2.0 GB of system memory.
When installing DIMMs, the following rules apply:
- Fill each system memory connector sequentially, starting at DIMM connector
1.
- Use 2.5 V, 184-pin, 266 MHz double data rate synchronous dynamic random
  access memory (DDR SDRAM).
- Use 128 MB, 256 MB, 512 MB or 1.0 GB (when available) DIMMs in any
  combination.
- DIMMs are 38.1 mm (1.5 inches) in height.
Note: Only DDR SDRAM DIMMs can be used.

Drugie pytanie dotyczy procesora. Skoro producent w momencie wypuszczania
tego modu przewidział, że najszybszy procesor, który można do niego włożyć
to Pentium 4 2,6 GHz to rozumiem, że jeśli chciałbym coś jeszcze szybszego,
to bardziej opłaca mi się wymienić płytę, prawda?

A gdybym jednak zdecydował się na P4 2,6, to czy w konsekwencji musiałbym
wymienić też moduły pamięci na taktowane inną częstotliwością? Czy
musiałbym zmianiać coś jeszcze w komputerze?

Pozdrawiam
Esbe.

PS.
Komputer jest po okresie gwarancji i nie stać mnie na korzystanie z usług
IBM/Lenovo, ani z ich części.