przyspieszenie komputera

Autor: B0L0 <bolo_at__NOSPAM_.irc.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 18:32:14 MET DST

w zwiazku ze zbliza sie gwiazdka, oraz ze zaczalem pogrywac w bf2142
postanowilem doinwestowac swoj komputerek troche
mam:
gigabyte k8n51gmf-9 ze zintegrowana grafiką geforce6100 (obecnie
ustawione 64MB dla grafiki)
athlon 3000+ venice
768 MB RAM (256 kingston cl2,5 i 512 twinmos cl 2,5) ddr400
baracuda 7200.7 120gb
zasilacz 400W z obudowy tracer aurora 616

najbardziej brakuje mi RAMu gdyz komputer uzywany jest glownie do prac w
ktorych mam odpalonych pare programow roznych i odpalenie kazdego
nastepnego trwa coraz dluzej a i dysk na ktorym jest swap do rakiet nie
nalezy wymyslilem wiec ze dokupie 1GB ramu i wowczas bede mogl wylaczyc
swapa na dysku i zwiekszyc ilosc pamieci dla grafiki, bo chociaz
baaardzo zadko gram to zaczyna mi sie podobac battlefield2142. ale
w chwili obecnej BF2142 chodzi calkiem plynnie na minimum detali lecz
wolalbym dac mu tych detali wiecej (powiedzmy na srednio chociaz) wiec
czy dorzucenie ramu da mu na tyle kopa aby nie zacinal sie po
zwiekszeniu detali?
jako alternatywe dla zakupu RAMu mam oczywiscie zakup karty graficznej
tylko jakiej? z tego co widze najlepszy stosunek moc/cena to GF7600GS
(galaxy 256@ddr3 1,2ns+zalman) tylko czy ta gra az tyle wymaga?
moze zadowolic sie zakupem 512MB RAM + jakas tansza grafika za
300-320zł? moze jakis radeon da mi wydajnosc zblizona do tego geforca
zostawiajac miejsce w budzecie na zakup pamieci?
chcialem wydac nie wiecej niz 550zl
wymiana plyty glownej ani procka nie wchodzi w gre