Pentium 4 2.8C szybszy od 2.8E ?

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Fri 27 Oct 2006 - 10:45:26 MET DST

Witam,

Czy procesor Pentium 4 2.8 C (northwood, 512 kb cache) jest faktycznie
szybszy od P4 2.8E (prescott, 1mb cache) ?

Mam bardzo podobne komputery pod swoja opieka (plyty glowne gigabyte, te
same chipsety i865PE) i robie prosty test w 7zip (benchmark). Komputer z
procesorem Northwood (ktory tak przy okazji zawiewa chlodem w porownaniu do
prescotta) wykazuje okolo 15..20% wieksze wartosci.
Co jest grane?

Dodatkowo ten komputer z prescottem wydaje mi sie byc jakos dziwnie zmulony,
nie wiem co mu dolega niby wszystko dziala (chodzi mi o prace pod XP) ale
daje wrazenia zmulonego jak sie przesiadam z jednego do drugiego (mam wtedy
praktyczne porownanie). Nie chodzi mi o liczenie jakichs fps-ow w gierkach,
tylko zwykla prace pod windowsem... Wogole na wstepie to musialem
wyinstalowac ochrone antywirusowa zeby na tym prescocie mozna bylo pracowac
przyjemnie, bo to juz calkiem go zamulalo.

Czy moze byc ze procesor uszkodzony w jakis taki dziwny sposob? Prescot
trzyma temperatury okolo 40 stopni w idle, 55 w obciazeniu. Temperatura
zachowuje sie normalnie, czyli rosnie w miare obciazenia proca...

--
pzdr
rb