[OT] Re: sporadyczne restarty czy zasilacz za slaby?

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 27 Oct 2006 - 10:09:49 MET DST

ppview <prezentacje@op.pl> w wiadomości <news:ehrano$ptb$1@news.onet.pl>
napisał/a:

> Małe pytanko co do "piszczącego" Tagana z Twojego siga. Piszczy non-stop
> czy tylko "jak ma humor"? Jest na gwarancji, nie próbowałeś tego

Zaczyna piszczeć praktycznie zaraz po włączeniu. Piszczy non-stop, ale
czasem przez jakiś czas jakby głośniej. Tak w ogóle wyciszałem komp. jakiś
czas temu, i poprzedniego Chiefteca 420W DF kupiłem, bo był cichy. Nieco
było słychać jego wiatraki, ale w zasadzie tylko teoretycznie, po
zmontowaniu całości i przy normalnym użytkowaniu praktycznie nie było ich
słychać.
Tagan ma prawie bezgłośne wiatraki, tym bardziej słychać, że piszczy. Nie
jest to pisk głośny, trzeba mieć realnie ciche mieszkanie (jak u mnie na wsi
:p), żeby to usłyszeć. Ale czasem nawet po zmontowaniu całości komp. podczas
normalnej pracy słychać jego pisk, gdy zaczyna piszczeć nieco głośniej (a
wszystkie wiatraki w komp. są akurat w tym czasie przykręcone na minimalne
obroty w regulatorach zalmana). Jest to tym bardziej uciążliwe, że nie siła
pisku przeszkadza, ale jego częstotliwość, którą przebija się przez inne
hałasy w mieszkaniu.

> reklamować, a może producent nie uznaje tego za wadę?

Gwarancje mam ze tfu-sklepu (www.acris.pl, ale nie kupowałem wysyłkowo,
tylko "na miejscu"), który w tym przypadku udał greka i nie uznaje tego za
wadę (cytując: "penwien minimalny poziom pisków jest dopuszczalny" - taaa, w
taganie, który reklamuje się jako "silent power", albo lepszy "kfiatek":
"poziom chalasu określany przez producenta jest sumą dzwieków ktore emitują
urzadzenia wenątrz zasilacza dlatego też trudno stwierdzic jaka konkretna
wartośc przypada na konkretny elemęt zasilacza." - hmmm, czy to aby na
pewno polski sklep? ;) ).

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
piszczący Asus K8N nForce3 250 s754, A64 2800+ NewCastle, AC-Freezer64 Pro,
2x512MB Kingston@noname, Sapphire X1600pro 256MB AGP, Hyundai IQ-F910,