[prośba] o złożenie zestawu komputerowego

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Thu 26 Oct 2006 - 18:02:16 MET DST

Witam

Jako, że straciłem zupełnie kontakt z nowościami w dziedzinie PC,
prosiłbym grupowiczów o złożenie zestawu komputerowego służącego też do
grania, ale bez przesady, wystarczy żeby gry 3D chodziły sensownie w
rozdzielczości np. 1280x1024.

prosiłbym o dwie wersje zestawu (obie bez monitora, bo to osobna sprawa),
powiedzmy pierwszy zestaw za około 2000PLN, a drugi za około 3000PLN

słyszałem ostatnio wiele dobrego na temat Intel Core Duo, więc miło by
było, żeby to był procesor z tej rodziny, bo jakoś zawsze wolałem
Intela. A co do grafiki to wolę chyba G-Force'y nVidii niż Radeony Ati.
Nigdy za bardzo nie kręciło mnie podkręcanie, więc sprzęt nie musi się
super podkręcać.

Generalnie interesuje mnie:
1.) wydajny procesor + ciche chłodzenie
2.) solidny ram 1GB, najlepiej w jednej kości (ewentualnie jakie tryby
pracy pamięci wybrać)
3.) dysk raczej sata/sataII wystarczy max 200GB nawet mniej, zależy mi,
żeby był cichy i szybki (NCQ?) (podobno samsungi są niezłe)
4.) grafika, coś z rodziny nVidii, nie zależy mi na wyżyłowanych
osiągach w 3DMarku, a jedynie na dobrym komforcie pracy i grania
5.) dobry zasilacz, który wszystko pociągnie, z regulacją obrotów
wentylatora (zależy mi na ciszy)
6.) i meritum sprawy - solidna płyta główna (kiedyś to były firmy intel,
abit, asus czy msi); dobrze by było, gdyby płyta pozwalała w przyszłości
włożyć drugą grafikę do pracy w SLI, pozwalała rozbudować pamięć do
przynajmniej 2GB, miała zintegrowaną dobrą kartę dźwiękową więcej niż
stereo, miała na pokładzie kartę sieciową najlepiej intela (wifi czy
dwie karty sieciowe zbyteczne); płyta powinna być stabilna i wydajna
(czyli coś więcej niż kiedyś ECSy czy potem ASROCKi); porty LPT czy COM
są zbyteczne; miło by było, gdyby płyta oprócz kontrolera sata miała
również złącza eide do podłączenia obecnego dysku i nagrywarki, no i
żeby kontroler SATA był rzeczywiście SATA, a nie żeby w "cudowny sposób"
przerabiał dyski sata na eide.

Ciche działanie komputera ma dla mnie duże znaczenie.

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem :)
obudowę już mam :)

i druga sprawa:
monitor LCD 17" lub 19" (raczej 17" ze względu na koszty)
długo zastanawiałem się nad samsungiem 173P+, ale czas leci a cena tego
monitora nie spada :(
generalnie monitor powinien mieć małe smużenie (czyli najlepiej max
8ms), rodzaj matrycy nie jest dla mnie ważny, byleby podczas oglądania
filmów czy grania smużenie nie było irytujące. no i ważne jest żeby
czerń była w miarę czarna, a nie szara.
do tej pory chciałem kupić samsunga 173P+, ale może jest już coś
lepszego w podobnej lub niższej cenie?

To tyle

Serdecznie dziękuję za pomoc i ewentualne sugestie.

Pozdrawiam

--
Artur Grdeń