Streamer HP + Adaptec AHA-2940UW pod XP

Autor: Kret <marcin_at_wpisztutajsamomiastowadowice.net.pl>
Data: Thu 26 Oct 2006 - 09:55:57 MET DST

Witam,

Pytam jako totalny laik tematyki SCSI. W zeszłym roku kupiłem streamer HP
StorageWorks DAT 40 (C5686B), wewnętrzny. Do tego skompletowałem kontroler
Adpateca AHA-2940UW. Sprzęt pracował jako dodatkowy backup na maszynie z
Windows XP Proffesional.

Już na początku miałem solidny problem z uruchomieniem sprzętu z uwagi na
wyżej wspomnianą lukę w wiedzu nt. SCSI. Teraz gwoli ilustracji dwie fotki:

Używany stary kabel który dostałem z kontrolerem SCSI:
http://img147.imageshack.us/img147/9315/scsi002jg0.jpg

Nowy kabel który dostałem ze streamerem:
http://img120.imageshack.us/img120/8192/scsi003dh1.jpg

Na oryginalnym kablu ze streamera nie udało mi się uruchomić urządzenia.
Mimo tego, że końcówkę z terminatorem wkładałem do gniazda w streamerze a
drugą koncówkę do wewnętrznego i zewnętrznego gniazda SCSI kontrolera, BIOS
tegoż nie potrafił rozpoznać urządzenia. Wtedy zapiąłem używany stary kabel
który dostałem z kontrolerem i o dziwo BIOS Adpateca wykrył streamer bez
problemów. Nastepnie XP wykrył napęd taśm, zainstalowałem soft, zestawiłem
backup i cały zestaw działał bez zarzutu kilka miesięcy aż do reinstalacji
systemu.

Od tego momentu zaczęły się schody. Mimo pozostawienia wszystkiego w takim
stanie jak było przed reinstalacją system pięknie wykrywa kontroler ale
napędu nie widzi. Z kolei streamer doskonale jest rozpoznawany przez BIOS
Adapteca. Próbowałem już chyba wszystkich kombinacji i ustawień kontrolera i
streamera, przepinałem zworki z id w HP (najpierw ID: 3, potem ID: 6),
resetowałem do ustawień domyślnych itd. itp. i za każdym razem BIOS bez
problemu "łapie" napęd, ale XP go nie widzi. Zainstalowałem narzedzia
diagnostyczne HP i te rozpoznają tylko kontroler (ID: 7).

Poległem, leże i kwicze. Proszę o pomoc, sugestie, uwagi, za co z góry
dziękuję.

--
Pozdrawiam,
Marcin