Re: Jak podkręcić Athlona 64 bez podnoszenia częstotliwości DDR2?

Autor: Luke <paranid_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Oct 2006 - 01:25:19 MET DST

Przemolo napisał(a):
> Mam płytę Gigabyte ga-m55plus-s3g (AM2) oraz Athlona 3000+ i 2x DDR2
> Kingston 512MB 533MHz.
> FSB podniosłem z 200 na 236MHz. Mnożnik HT ustawiłem na x4.
> Przy takim ustawieniu DDR2 pracują na 354MHz! (ustawione są jako 663 z
> timingami 5-5-5-5-12)
> Przy dalszym zwiększaniu FSB już jest problem - pewnie pamięci nie
> wydalają... i tu mam pytanie - skąd siębierze owa częstotliwość DDR2
> 354MHz? od czego ona zależy? jak podnieść częstotliwość pracy procesora
> bez zwiększania częstotliwości DDR2?
> Czy na tej płycie można jakoś podnieść napięcie procesora powyżej
> [...]
IMHO nie da sie na AM2 podnosic FSB bez ruszania zegara pamieci. jedyna
rada to ustawic w BIOS jakies niskie taktowanie pamieci, podnosic FSB i
jednoczesnie zegar pamieci bedzie rosl, ale "zmiesci" sie w tym zegarze
do jakiego sa dostosowane. np. pamieci ddr2 800 i podnosisz FSB do 220.
pamieci teoretycznie beda pracowaly powyzej swoich mozliwosci. pisze
teoretycznie, bo np. na plycie ASUS M2N-E dopiero wtedy beda pracowaly z
zegarem 400. no ale tam to sa skopane mnozniki i przy FSB 200 i
ustawieniu ddr2 800, pamieci pracuja tak naprawde z zegarem 700 iles.
te 354 pomnoz przez 2 i na tyle efektywnie dzialaja te pamieci. jest to
zwiazane z szybkoscia fsb i ustawionym mnoznikiem. jak sie myle niech
ktos poprawi.