Re: Celeron czy Athlon??

Autor: Mr Rek <mrrek_nospam_at_op.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 23:06:15 MET DST

Użytkownik "PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ehj9tg$gf1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Mit o stabilności platformy Intela i niestabilności AMD można było już
> dawno temu włożyć między bajki. Sam złożyłem dziesiątki (co najmniej)
> zestawów na AMD i z takimi problemami się nie spotykam, a nierzadko
> pracuje na nich przeróżne oprogramowanie specjalistyczne (chociażby
> niedawno soft do projektowania kanalizacji ;))

Ja też staram się nie wierzyć w mity... Ale moja miesięczna walka
(pierwszego AMD Ath. 64 X2 3800+ kupiłem 18 września) sprawia, że jestem w
stanie uwierzyć w krasnoludki lub UFO. Fakty są takie, że komputery (dwa
różne - tylko na tym samym procku i chipsecie) u mnie nie działają stabilnie
i co im zrobić? Poprzednio przez rok miałem Fujitsu-Siemens Scaleo P z
Celeronem D i przez rok z tym samym softem i przy wykonywaniu tych samych
zadań się ani razu nie zawiesił.

> Co do zwisów - standardowa kwestia - zasilacz?
> A jeśli nie to to wadliwe pamięci lub *coś* z MoBo.
> W każdym bądź razie w winę platformy szczerze, ale to szczerze wątpię.

Składak mój miał jakiś zasilacz 350 W. Pierwszy mój krok - wymieniłem
zasilacz na Tagan 420W. Okazało się, że nie ma poprawy. Kompa zwróciłem
sprzedawcy...
Nauczony dobrym doświadczeniem "stabilnego jak skała" Fujitsu Siemens Scaleo
P - kupiłem nowego Scaleo P z AMD Ath 64 X 2 3800+... i to samo.
Może mam jakiś "drobny" programik nienajlepiej napisany dla AMD+NVIDIA? Może
któryś ze sterowników?
W końcu problem występuje na dwóch różnych komputerach, z dwiema różnymi
płytami głównymi (składak był na MSI - nie pomnę modelu - zaufałem
sprzedawcy...). Cecha wspólna komputerów: Procesor i chipset. (z tym drugim
chyba.... Nie mam pewności czy ten mój MSI ze składaka miał tą samą wersję
nForce - nie śledzę rynku. Nie jestem sprzętowcem - co jest w komputerze
mnie nie interesuje - oby to "coś" działało. Z tych przyczyn nie potrafię
przytoczyć dokładnej konfiguracji poprzedniego FSC Scaleo na Celeronie - ot
działał, dlatego nie interesowało mnie co jest w środku).

Pozdrawiam

Mr Rek