Re: Asus M2NPV-VM

Autor: Tomek <tomekkNOSPAM_at_WYTNIJimpakt.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 13:47:58 MET DST

"Kurz" <amostpeculiarman@gazettka.pl> wrote in message
news:ehg181$4p7$1@inews.gazeta.pl...
>O tej płycie (M2NPV-VM) krąży wiele niepochlebych opinii ze wzgledu,
> na podobno, złą wspópracę z niektórymi pamięciami (maksymalne napięcie
> 1.9V jakie się da ustawić w BIOSie). Chciałbym w oparciu o tę płytę
> złożyć niewymagający, ale w miarę dobrze wyposażony komputer. Planuję
> zakupić pamięci GoodRam 2x512MB 667MHz, przy których jast podawane
> napiecie zasilania 1.8V, więc pozostaje niewielki margines bezpieczeństwa.
> Czy ktoś z Grupowiczów miał kontakt z tą płytą i może
> coś napisać jak mu się ona sprawuje i czy miał problemy z doborem pamięci?

Geil Ultra 2x1GB 800 4-4-4-12 działają stabilnie tylko na 533 3-3-3-6
CR1/CR2 przy 1.9V na tej płycie :(. 667 czy 800, niezależnie od timingów i
ustawień CR powodują niebieskie ekrany na różnych etapach ładowania się Win
XP.

Jeżeli wyjmę jeden moduł i zostawię 1GB w single channel to bez problemu
działają na 667 4-4-4-12, przy 800 praca mało stabilna (rzadko BSOD,
częściej błędy typu aplikacja wykonała nieoczekiwną operację i została
zamknięta).

Tak się dzieje niezależnie od wersji BIOS (testowałem od 0202 do 0405).

Płytka generalnie OK, dla mnie wystarcza, ale z doborem pamięci do niej to
nie legendy niestety.

Pozdrawiam.
Tomek