Re: najbardziej niezawodne HD

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 15:00:27 MET DST

Dnia 22.10.2006 CookieMonster <enpe@WYKASUJTOwp.pl> napisał/a:

> w moim przypadku tych danych nie bedzie tak wiele,
> dziennie maks. kilkadziesiat MB, moze przez miesiac uzbiera sie na plyte DVD.
> zastanawiam sie jak realizowac taki backup.

Ja sie nie rozczulam, przygotowanie backupu obejmującego 1 dvd
to na dobrym sprzęcie nie więcej niż godzina, w nocy gdy niekt nie
pracuje, łatwość restore w porównaniu z jakimiś przyrostami sobie
daruje.

> czy robic regularnie codziennie zrzuty na plyte CD,

jak już naprawdę te dane są mniej cenne niż 1 cdr dziennie to może
ich wogóle nie backupuj? Jak nad wklepaniem tych danych siedzi
dziennie powiedzmy 5 operatorów programu, to ich pracę wyceniasz
na mniej niż 1zł???.
Będziesz im kazał nadganiac dzień czy klika roboty bo wprowadzasz
oszczędności 1zł/dobe?

> wolalbym czekac za kazdym razem, az sie uzbiera nowych/zmienionych
> danych tyle, zeby zapelnic cala plyte CD/DVD.

jw. albo dograj je codzień na dongla, a raz w weekend na cd?

> nie potrafie pisac skryptow, wiec myslalem o gotowym rozwiazaniu.

Skryptu z 5 instrukcji nie potrafisz sklecić i za adminkę
servera się zabierasz? Imo warto się w tym podszkolić bo pod
linuxem z tym zginiesz.
1. Możesz taki skrypt na gotowy wygooglać
2. Możesz to zlecić każdemu linuksiarzowi, to kilka minut pracy,
nawet przy stawce 200zł/h nie powinien wziąść 50zł za to.

ps. ja bym nie mógł zasnąć bez świadomości tego że mam dobry backup,
żelastwo może trzasnąć w każdej chwili - to jego święte prawo.

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***