DFI Infinity NF4 939 - problem z dzielnikiem pamieci powyzej 100

Autor: usenet user <usenet_userUsunTO_at_wp.pl>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 12:23:46 MET DST

[b]Witam

Mam płytę główną DFI NF4 (bez ultra ale po modzie - zamalowaniu 2 mostków co
miało skutkować odblokowaniu SATA II, wyświetla mi się na starcie NF 4 ULTRA
;D) i procesor AMD Athlon Venice 3000+ puszczony stabilnie na 2700Mhz przy
napieciu 1.55V i HTT 300, mnoznik 9x.

Problem w tym ze chcialbym aby moja pojedyncza pamiec 1GB (Netlist)
pracowala chodz z czestotliwoscia zblizona do 200Mhz (2x200Mhz) na razie
dziala z czestotliowoscia zaledwie 150.8 Mhz x2 na dzielniku 100.
Gdy ustawiam w Biosie dzielnik 133 czy inny to mimo ze pokazuje mi ze pamiec
pracuje w czestotliwoscia ok 400Mhz to komputer zawiesza sie przy ladowaniu
BIOS'a, kabinowalem juz z roznymi ustawieniami dla pamieci nawet tymi co
podawali mi osoby z grup dyskusyjnych ale to nie pomaga.... i jedynie przy
dzielniku 100 komputer dziala mi OK.

W tym momencie CPU-Z pokazuje mi takie ustawienia pamieci (wzialem wszystko
na razie na auto):
[/b]
Northbridge nVidia nForce4 rev. A3
Southbridge nVidia nForce4 MCP rev. A3
Memory Type DDR
Memory Size 1024 MBytes
Memory Frequency 150.8 MHz (CPU/18)
CAS# 2.5
RAS# to CAS# 2
RAS# Precharge 2
Cycle Time (tRAS) 5
Bank Cycle Time (tRC) 7
DRAM Idle Timer 16
Command Rate 1T

Memory SPD

DIMM #1

General
Memory type DDR
Manufacturer (ID) Netlist (7F7F7F1600000000)
Size 1024 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Part number NL91272D64082-D32K

Attributes
Number of banks 2
Data width 72 bits
Correction ECC
Registered no
Buffered no
EPP no

Timings table
Frequency (MHz) 166 200
CAS# 2.5 3.0
RAS# to CAS# delay 3 3
RAS# Precharge 3 3
TRAS 7 8

Chipset

[...]

Sama płyta główna wygląda tak:
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=521-5 na stronie DFI nie ma tak
wygladajacej plyty, bios mam najnowszy od DFI NF4.