Re: uratowac twardy dysk

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 20:31:56 MET DST

"CookieMonster" n7n8evc1595o.dlg@monster.pl

> to skad pochodzi informacja np w raporcie seagate tools,
> bootit albo systemowych narzedziach do partycjonowania w windows?

> jednak cos tam da sie wyczytac z tego MBRu. :)

Coś się da.

Ja nie wiem, co na tym dysku jest uszkodzone. Napisałem, że jeśli
jest uszkodzony MBR (a to chyba wynika z przedstawionego na grupie
raportu) to można spróbować skopiować zawartość dysku na inny dysk
i napisać nowy MBR na podstawie zawartości partycji.

Jeśli uszkodzona jest ta część dysku, na której jest MBR, to raczej
dysk nie jest do odzyskania, choć na zdrowy rozum można by było
przesunąć ów MBR nieco dalej na przykład za sprawą modyfikacji
w firmware, bo i tak znajdzie się ów MBR na zerowej ścieżce,
czyli w typowym miejscu.

No i jeśli jest uszkodzony MBR -- możliwa jest ta sytuacja,
w której dane się z niego czyta, ale niekoniecznie są one poprawne.

-=-

Aby było jasne -- MBR zawiera:

 -- położenie 4 partycji -- można to wygenerować na podstawie położenia
                         partycji, na dysku, a partycje mają specyficzną
                         budowę -- zawierają takie elementy jak BS czy
                         FAT/MFT, więc można je odnaleźć na dysku

 -- kod startowy -- standardowy można po prostu wpisać; niestandardowy -- trzeba
                 wiedzieć jaki, ale do odzysku danych nie jest on istotny

 -- podpis dysku -- nie jest istotny

 -- inne dane, które też nie są istotne

E.