Re: niezawodność, trwałość dysków

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 16:07:38 MET DST

"snake" eh50rd$o8j$1@amigo.idg.com.pl

> mam pytanie czy duży wpływ na niezawodność, awaryjność i trwałość pracy
> dysku twardego ma intensywne korzystanie z programów p2p (ciągły zapis
> danych przy zapełnionym i znacznie zdefragmentowanym dysku)? Jeżeli tak

Niby nie, a dysk ma wytrzymać setki tysięcy godzin pracy, ale jednak
z jakiegoś powodu mocowanie głowic w dyskach SCSI (serwerowych) jest
inne (wytrzymalsze) niż w dyskach EDIE, czyli domowych, :) choć jest
w SCSI kolejkowanie, zmniejszające oszalałe ruchy głowicy.

Ale u mnie dyski EIDE pracują dużo (także głowicami, bo czasami
parsuję coś przez wiele dni bez przerwy) i jakoś im to nie szkodzi. :)

-=-

Szkodzi natomiast:

 -- podwyższona temperatura
 -- częste włączanie/wyłączanie