Re: uratowac twardy dysk

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 15:59:18 MET DST

"CookieMonster" y873p7rj7mzd$.dlg@monster.pl

> Error reading MBR

Jeśli to jedyny błąd, w co niestety wątpię, a dysk czasami udaje się jakoś
zobaczyć w systemie -- skopiuj (ja polecam Paragon -- mogę Ci dać za freeko
na akurat ten cel) dysk 1:1 na inny dysk co najmniej tej samej wielkości.
Następnie skasuj partycjonerem z kopii wszystkie partycje i odkasuj je nim.

Nie musisz widzieć na tym uszkodzonym dysku partycji w czasie kopiowania,
wystarczy, że w partycjonerze w ogóle widzisz ten dysk, choćby
i z pominięciem BIOSu, choćby i zupełnie niepoprawnie.

MBR jakoś zostanie skopiowany (zapewne niepoprawnie) a na nowym
dysku odbudujesz poprawne dane, o ile kod w MBRze był standardowy.
Jeśli nie był (a tak może być, bo piszesz coś o Linuksie) będziesz
miał na kopii dostęp do partycji, choć dysk-kopia może nie być
bootowalny do czasu wstawienia stosownego kodu do MBRu. :)

-=-

Jeśli to nie {jest} jedyny błąd -- to trzeba wiedzieć więcej o tym błędzie. :)

E.