Re: Piszczący monitor

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 15:32:14 MET DST

Meszuge <nomail@wp.pl> w wiadomości <news:eh57pf$bp0$1@mx1.internetia.pl>
napisał/a:

> Co się dzieje z monitorem, który po ok. 2 latach użytkowania czasem sobie
> piszczy? Dźwięk ten przypomina sygnalizację dźwiękową (i świetlką) na
> skrzyzowaniach i występuje jakoś tak... przypadkowo. W każdym razie nie
> widzę związku z niczym.

Mam/miałem taki sam problem z 3-letnim huyndai'em. Piszczeć mogą głównie
cewki. Serwisy RTV zalewają je czymś tam, i to ponoć potrafi pomóc. Tylko
trzeba się rozejrzeć za jakimś umiejętnym serwisem, podobno jest to
generalnie do naprawienia.

Jak zaniosłem do serwisu swój monitor, to łosie tam nie potrafili namierzyć
źródła pisku - "u nich nie piszczy", i radzili walnąć w obudowę monitora,
jak będzie piszczał, "klap"...

Sam się musiałem wysilić. Na początek zalałem klejem (kropelka, super-glue
itp., ale musi długo zasychać, praktycznie cały dzień) wszystkie cewki z
poluzowanymi zwojami (palcem można sprawdzić, które druty się dają
przesuwać), bo ponoć takie wpadają w wibracje i piszczą.
Ale guzik, to nie pomogło, zalanie wszystkich cewek, również tych sztywnych
też nie.
Żeby zlokalizować źródło pisku, musiałem włączyć monitor po zdjęciu obudowy
(sic!), a i tak nie było łatwo. Wziąłem patysia (drewnianego ofkos) i lekko
stukając w elementy wokół źródła pisku natrafiłem na winowajcę. Może i ma
cewkę, ale bynajmniej nie na wierzchu, to jakieś "cóś": z płyty wychodzi
gruby drut, jest oblany jakąś białą masą w kształcie podłużnej kostki,
całość usztywniona w metalowym rusztowaniu będącym jednocześnie zamknięciem
obiegu w płycie scalonej dla owego "drutu".
Jak toto przycisnąłem patysiem, pisk znikał. Jakby tu powiedzieć, wyłączyłem
monitor, i zgodnie z zaleceniem serwisu przywaliłem, tyle że patysiem i
tylko w ten element, i to pare razy mocno. Od tamtego czasu pisk nie wrócił.
Jak wróci, to albo pokażę palcem tamtym "asom" z serwisu u nas na wsi, co
konkretnie piszczy, albo odpłatnie wyśle monitor do autoryzowanego serwisu
gwarancyjnego (jeśli to okaże się możliwe).

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
piszczący Asus K8N nForce3 250 s754, A64 2800+ NewCastle, AC-Freezer64 Pro,
2x512MB Kingston@noname, Sapphire X1600pro 256MB AGP, Hyundai IQ-F910,