Re: grafika pod BX

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 17 Oct 2006 - 20:01:30 MET DST

> Bo? Przecież FX5200 jest wydajniejsza (mówimy o wersji 128 bit,
> a nie 64 bit), FX5200 obsługuje DX9.0 i VS/PS 2.0, GF2Ti obsługuje DX 7
> i to nie w pełni, nie ma w ogóle PS.

Bo poniewaz ;) przesiadalem sie (P3 800 EB / i815ep)
z 2GTS na r9550 robiac przy okazji testy na kolejnych
3Dmarkach.

Przy starszych pozycjach, ograniczajacych sie do DX7
roznica byla w granicach bledu statystycznego.

Dopiero w grach korzystajacych z DX8 wyraznie
wygrywal r9550 (zazwyczaj z blisko dwukrotna
przewaga).

Na tej podstawie sadze, ze:

a) w starszych grach FX5200 moze sie okazac
WOLNIEJSZY od 2TI.

b) do gier pod DX8 spokojnie mozna znalezc
cos starszego, zblizonego w cenie do FX5200,
za to o wiele wydajniejszego

c) do gier intensywnie wykorzystujacych DX9
nie nadaja sie zarowno sam FX5200 jak i reszta
dosc leciwej juz platformy.

Oczywiscie na moja ocene wplywa tez fakt, ze
zwyczajnie uwazam FX5200 za uklad mocno
nieudany a karty oparte na nim (zwlaszcza tanszych
producentow) za posiadajace niska jakosc obrazu.

> Nie ma chyba sensu wkładać droższą kartę do tego kompa,
> skoro następna MoBo będzie miała pewnie PCI-E.

A z tym sie nie sposob nie zgodzic. :)

Pozdrawiam,
Vituniu.