Re: Silne wstrząsy dysków

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 16 Oct 2006 - 12:09:40 MET DST

"Osadnik" egvdcn$m8e$1@atlantis.news.tpi.pl

> Czy dyski 2,5" sa bardziej odporne na wstrząsy niż 3,5"?

Tak. Czasami nawet takie dyski wykrywają nieważkość (czyli wiedzą
o tym, że właśnie spadają) i wyłączają się, zanim upadną, dzięki
czemu są odporne niewiarygodnie. :)

> No i jak to przeliczyć tą wartość wstrząsu na realne zdarzenia?

Nie wiem. :) Mnie się wydaje, że ta odporność nie powinna zachęcać
do rzucania notebookiem, ale dać większy komfort psychiczny pracy.
Są też takie notebooki, które wytrzymują warunki wojenne. :)

Na pewno zawsze jest granica ostra:

 -- uraz, który nie powoduje zmian nieodwracalnych

    na przykład lekkie stukanie palcami w obudowę
    notebooka -- ?bębnienie? ;)

 -- uraz, który wprawdzie powoduje zmiany nieodwracalne,
    ale takie, po których dysk pracuje nadal poprawnie
    a dane można czytać, choć są już mniej bezpieczne,
    niż przed udarem/urazem

    upadek notebooka

E. :)