SLI lub CrossFire - kwestia wykorzystania

Autor: Piotrek <pieter103[USUNTO>
Data: Mon 16 Oct 2006 - 09:47:29 MET DST

Witam,
Przegladam rynek kart graficznych przed zakupem i zastanawia mnie czy
potrzebna mi technologia SLI (GeForce) lub CrossFire (Radeon). Karty takie
naleza do wyzszej polki cenowej, a rowniez plyty glowne ktore obsluguja te
technologii naleza do drozszych. Pytania mam nastepujace:
1) Obie technologii pozwalaja zmostkowac dwie karty graficzne co zapewni im
lepsza wydajnosc, ale jesli kazda z nich ma dwa wyjscia cyfrowe, to czy
podlaczenie 4 monitorow jest mozliwe tylko w takim ukladzie, czy mozna to
rowniez zrobic wpinajac dwie karty graficzne do kompa ktore nie obsluguja
SLI / CrossFire?
2) Z reguly karty na rynku sa na zlacze PCI-E x16, czy to oznacza ze te
karty pracuja rowniez w takiej predkosci jakie daje to zlacze? bo na plytach
glownych jest info, ze jesli plyta ma dwa zlacza 16x to i tak po wpieciu tam
dwoch grafik beda te zlacza chodzily jako 8x... czasem jest tez info, ze na
plycie jedno z tych zlaczy (mimo ze 16x) po wpieciu dwoch grafik bedzie
chodzilo jako 16x, a drugie tylko jako 4x... o co tu chodzi?
3) Czy karta graficzna musi miec np. nVidia Multi-Display Technology? czy
jest to sprawa sprzetowa, czy kwestia rozdzialu obrazu na 4 monitory jest
zalatwiana programowo i nie jest to zalezne od technologii na karcie?
Dzieki z gory za wskazowki.
Pozdrawiam
Piotrek