Re: Zasilacz ATX 20-pinowy i p³yta 24-pinowa

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 15 Oct 2006 - 16:12:42 MET DST

Any User <any@microsoft.com> wrote:

> Ja tam bym ten zasilacz wymieni³ nawet nie z powodu g³upiej wtyczki,
> ale z powodu samego faktu, ¿e to Modecom. Lepiej dmuchaæ na zimne i
> produktów firm typu Modecom, Gigabyte itp. w ogóle nie
> kupowaæ/trzymaæ/uruchamiaæ.

            A jakiekolwiek konkrety poza pustym gadaniem? Bo mam wrazenie ze albo
nie rozrozniasz linii zasilaczy na ktore Modecom daje swoje nalepki (linia
Feel i GT/GTF/MC to zupelnie inna liga) albo jestes jednym z tych co wydali
duza ilosc gotowki na Anteca czy wyzsze Tagany (swoja droga bardzo dobre
ale drogie zasilacze) i teraz musza koniecznie utwierdzic sie w przekonaniu
ze dobrze zrobili, a innym konfig spali sie lada chwila, gdy tymczasem
linia MC Modecoma 350/400W swietnie sprawdza sie w wiekoszci typowych
konfigow gdzie nie stosuje sie ekstremalnego OC z voltmodami, 2 x grafika-
potworek w SLI itp oraz jakiejs duzej ilosci napedow (przyjmuje ze 2 HDD i
2 napedy optyczne to norma poza jaka wiekszosc konfiguracji nie wychodzi).
            A co do Gigabyte: nie przepadam za tym producentem ze wzgledu zalanie
PL rynku tak ze ciezko czesto kupic cokolwiek innego oraz polityke
okrajania setupow w plytach na rynek masowy z umozliwianiem normlanej
zmiany parametrow dopiero w plytach dla entuzjastow za 2 razy takie
pieniadze (Epox np stosuje rozbudowane setupy nawet w najtanszych plytach,
mozliwosci OC sa tylko pochodna ceny i co za tym idzie jakosci
zastosowanych komponentow typu blok zasilania z dana iloscia faz,
zastosowanymi mosfetami itp), ale co by nie mowic Gigabyte to solidny
producent z segmentu sredniego: ani kiepski ani wybitny - bardzo dobrze
dziala z parametrami nominalnymi i do tego nie mozna sie przyczepic.
A taka np plyta jak GA-M55plus 3GS to bardzo udana konstrukcja
i praktycznie jedyna dostepna normapnie w PL oferucjaca 4 PCI 2.3 na plycie
pod AM2 (dla wielu osob bardzo wazne, bo chca nadal wykorzystywac baze
milionow kart PCI 2.x dostepnych na rynku i nie wymagajacych wcale wiekszej
przepustowosci niz te 133 MB/s PCI 2.x, do tego jakos nie widac ich
odpowiednikow na PCI-E.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl