dyski 32o GB zewnętrzne

Autor: Piotr <bolivia2_at_gazeta.pl>
Data: Sun 15 Oct 2006 - 13:05:32 MET DST

Cześć

Planuję kupić dysko około 320GB jako napęd zewnętrzny, do składowania
danych.
Moje pytnia to:
1. jeśli założę na tym dysku więcej partycji, to jak one będa widoczne
(zakładam że IO to usb2). Tak jak urządzenie usb?
2. zakładam że będę napęd będzie leżał w zew. kieszeni: w jaką
zainewstować, czy warto pchać sie w firwire? czy esata przyda mi się w
przyszłości?
3. wolałbym kupić dysk Sata II. Niestety na rynku nie ma kieszeni Sata
II tylko Sata I. Czy dysk bedzie działał w takiej kieszeni?
4. Czy każda kieszeń po podłączeniu przez sata (tzn na wyjściu sata
zamiast usb2) mam możliwość Hot Swap? Krótko mówiąc: czy to musi być
cecha kieszeni czy jest to cech interfejsu sata?
5. czy dobrze zakładam, żę USB2 jest kompatybilne wstecz z USB czyli po
przyłaczeniu do kompa z usb 1.1 to będzie działać?
6. Co polecicie z dysków Sata II? bo wypadłem z obiegu:P. Pojawiła się u
seagatea seria 320 NL35 czy coś takiego a obok mają też 320 bez NL (zer
strony grala). Na stronie domowej seagata nie ma nic o różnicach między
dyskami a różnica w cenie to 70zł...A może jakieś inne 320GB?

Pozdrawiam
Piotr