Re: karta dzwiekowa a jakosc nagrania

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 19:14:24 MET DST

jansalWYTNIJTO@o2.pl wrote:

> witaj
>
> tak to bedzie usb 1
>
> do niego podlaczam audio /usb interface -zaczynam sie powoli domyslac , ze ten
> interface ( edirol ua 1x) to wlasnie karta dzwiekowa - tak by wynikalo z
> przytoczonych tutaj informacji handlowych , choc w oryginalnym opisie nie ma
> na ten temat slowa.
>
> ale dlaczego sugerowalbys pmcia ? jaka jest przewaga nad wejsciem usb ?

PCMCIA działa nieporównalnie szybciej od USB 1. Ma też inne zalety,
zdaje się bezpośredni dostęp do pamięci i możliwy tryb bus master; parę
lat temu gdzieś widziałem porównanie specyfikacji "mobilnych" kart
dźwiękowych, które w przypadku sprzętu bez USB 2 i poniżej 1GHz
zdecydowanie wypadało na korzyść PCMCIA, ale szczerze mówiąc, nie
pamiętam gdzie to było.

Podejrzewam, że jeśli będziesz chciał robić nagranie, przy którym
będziesz odtwarzał jakiś podkład przez kartę dźwiękową, a jednocześnie
nagrywał 1-2 ślady, to USB 1 zatka się dokumentnie.

Co do porównania PCMCIA - Firewire, to faktycznie można by inwestować w
kartę na Firewire, tyle że musiałbyś wtedy dokupić jeszcze do laptopa
interfejs Firewire (pewnie na PCMCIA), tak więc:
1) musisz skalkulować, czy ci się to opłaca
2) masz więcej potencjalnych źródeł problemu typu sterowniki gryzące się
ze sobą, plączące się i wylatujące kabelki itd.

--
macminer