Re: Dysk twardy i SMART

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 12:45:57 MET DST

"Paweł Cern" <name@surname.pl> wrote in message
news:egieti$2jd$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> W jednym z komputerów był problem z zasilaniem. Po wymianie zasilacza
> zauważyłem, że dysk zgłasza błąd SMART - ilość wolnego miejsca w
> obszarze zapasowym (dla relokowanych sektorów) spadła poniżej
> poprzeczki. Podejrzewam, że w niektórych przypadkach wady nie są
> fizyczne, powstały na skutek wahań napięcia zasilającego. Czy można
> jakoś wyzerować licznik relokowanych sektorów (przywrócić dane
> fabryczne) i zmusić dysk do ponownego zbadania podejrzanych obszarów?

Licznika prawie na pewno nie da sie wyzerowac, ale mozna wymusic
ponowne sprawdzanie sektorow i wyczyszczenie puli zapasowej np.
programem mhdd. Wlasciwie to wg instrukcji tego programu licznik
realokowanych sektorow wzrosnie po takiej operacji (poniewaz
on zlicza realokacje, a nie wolne miejsce w dodatkowej puli sektorow)