Re: Dysk twardy i SMART

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 12:07:47 MET DST

Użytkownik "Paweł Cern" <name@surname.pl> napisał w wiadomości
news:egieti$2jd$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> W jednym z komputerów był problem z zasilaniem. Po wymianie zasilacza
> zauważyłem, że dysk zgłasza błąd SMART - ilość wolnego miejsca w obszarze
> zapasowym (dla relokowanych sektorów) spadła poniżej poprzeczki.
> Podejrzewam, że w niektórych przypadkach wady nie są fizyczne, powstały na
> skutek wahań napięcia zasilającego. Czy można jakoś wyzerować licznik
> relokowanych sektorów (przywrócić dane fabryczne) i zmusić dysk do
> ponownego zbadania podejrzanych obszarów?

Ja niestety podejrzewam uszkodzenia fizyczne. Jak się chcesz przekonać -
wyzeruj dysk programem diagnostycznym producenta; jeśli problem zniknie, to
były to tzw. bady software'owe. Możesz też użyć HDD Regeneratora (nie trzeba
nim zerować sprawnych sektorów) bądź programiku MHDD, którym zbadasz stan
nośnika.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/