Re: Szbkość HDD

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 19:07:16 MET DST

"Rafal M" <rafalm1980_nospam@gaz_bezspamu_eta.pl> wrote in message
news:eg68tf$grd$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Już od 10 lat szukam informacji, od czego zależy szybkość HDD <> RAM i
> jakos znalezc nie moge :)

Predkosc transferow HDD w praktyce warunkowana jest typem zastosowanego
interefejsu i wewnetrznej przepustowosci dysku...

> Mam dysk 160GB ATA 100 i predkosci rzedu 50MB/s, bo zmianie na
> interfejs
> USB 2.0 (480Mbps - 60MB/s) predkosc spada do okolo 20-30MB/s
> Do jasnej cholery dlaczego rzeczywista predkosc jest zawsze o polowe
> mniejsza niz dopuszczalna? rece juz mi opadaja ... :(

Predkosc maksymalna dotyczy predkosci dla porcji danych znajdujacych sie
w buforach i jest osiagana w specyifcznych przypadkach - rozumiec to
nalezy ze nigdy nie bedzie szybciej niz maksmalna przepustowosc
interefejsu...
W twoim wypadku problemow jest kilka - nie wiem jaka plyta (czyj
chipset) ale Intele robi troche lpeszy kontrolery EIDE niz np VIA.
Co do USB... te 30MB nie jest zle - na IEEE1394 byloby lepiej