Re: dysk twardy

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 16:40:41 MET DST

grisza 1160309090.048061.197000@h48g2000cwc.googlegroups.com

> wiec komp juz mam, co prawda roczny, ale daje rade
> (plik 2.5GB wczytuje ok 20min :p)

Wystawa komputerowa sprzed wielu lat, ludzie sprzedają między innymi
obcinarki do papieru, które chcę sprawdzić w taki sposób, że obcinam
kawałek papieru, obracam, obcinam i tak kilka razy w tak zwane kółko...

 -- Tutaj to pan przegina...
 -- Chcę sprawdzić, czy jest tutaj istotnie kąt prosty.
 -- Widzę, co pan sprawdza i twierdzę, że pan przegina...

(bo były to dobre obcinarki i oczywiście był ,,tam''
kąt prosty, a sprawdzanie jedynie obraziło sprzedawcę)

No i Ty chyba też przesadzasz, bo 2.5 GB raczej nie potrzebuje
aż 20 minut, ale 2 lub mniej. :) Inna sprawa, że aby wczytać
do pamięci całe 2.5 GB -- trzeba tej pamięci mieć nieco ponad te 2.5 GB...

1024 MiB * 2.5 / (20 * 60) s= 2,13333333333333 MiB / s
i jest to wynik co najmniej fatalny. :)
Ja mam czytanie na poziomie średnim 30 MiB/s a demonów szybkości nie (; posiadam. ;)

> niestety nie stac mnie narazie na wymiane calego komp,
> no a na obecnym dysku (80GB :) juz po prostu nie ma miejsca :)

> http://www.allegro.pl/item132776313_seagate_250gb_sata2_ncq_5_lat_gw_st3250820as.html

> a ten? :)

Ten ma 250 GB i kupiony poza kanałami dystrybucyjnymi może mieć lub może nie mieć gwarancji.
Poza tym chyba OK. No i takie 2.5 GiB zapewne czyta się zeń około pół minuty. :)

E.