Re: dysk twardy

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 13:53:47 MET DST

grisza 1160302690.341145.87130@b28g2000cwb.googlegroups.com

> chcialbym dokupic dysk twardy, ok 160GB
> przeznaczenie komp - grafika komputerowa,
> pracuje na duzych na duzych plikach (ok 2GB)
> co polecacie? (200-300zl)

Ja akurat także przeciwko Seagate'owi nie mam nic, ale 160 GB
to kilkadziesiąt zaledwie takich plików. Jak zwarstwujesz :)
to i zapiszesz choćby kilka wersji jednego pliku -- zajmiesz
praktycznie **cały dysk** **jednym zaledwie zdjątkiem**...

No i czym obrabiać tak duże fotki? :) Jakiej wielkości RAM do tego przewidujesz? :)
I jakiej mocy całą resztę? :) Pomyśl choćby o tym, że taki plik wielkości kilku czy
kilkunastu giga (czyli 2 giga po zwarstwowaniu) wczytuje się tak zwaną wieczność :)
nawet z najszybszego dysku świata...

E.