wentylator na spodzie obudowy , wentylator na chipsecie

Autor: Tramal <tramal_at_interia.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 20:58:24 MET DST

Witam,
Mam taki układ w gniazdach PCI/AGP, że znajdują się 3 karty dźwiękowa,
grafika PCI, grafika AGP (obydwie grafiki z radiatorami, bez wentylatorów).
Wymyśliłem sobie, że na dole (powiedzmy w połowie slotu PCI) umieszczę
wentylator 120 mm, który będzie wyciągał powietrze do góry i chłodził
karty. Oprócz tego jest wentylator w tylnej ściance obudowy, na
wysokości proca (80 mm).
Czy ktoś to przerabiał, czy takie rozwiązanie okazało się skuteczne i
jak zamontować wentylator poziomie na dnie obudowy (wyobraziłem sobie
pewien rodzaj "stojaka", by wentylator był oddalony jakieś 5 cm od dna
obudowy i miał skąd zasysać powietrze.

Jeszcze jedno pytanie. Na chipsecie (płyta Epox EP-8RDA3+) znajduje się
radiator, na radiatorku wentylatorek, który wył jak potępiony.
Wentylatorek trafiło i nie mam ochoty montować drugiego wyjca. Obecnie
temperatura chipsetu wynosi 35C i wydaje mi się, że jest OK. Czy nie
wiecie, jaka jest rozsądna temperatura dla nVIDIA nForce2 Ultra 400
(także w lecie, bo na razie jest chłodno w pokoju, ale wolałbym załatwić
wszystko od razu).
Dzięki za ewentualny odzew.
pozdro
kb