Re: karta scsi pcmcia(laptop) do skanera i obciazenie komputera

Autor: Franciszek Sosnowski <news_at_fran.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 20:50:40 MET DST

Dnia Sat, 7 Oct 2006 12:09:53 +0200, robert tak nawijal:

> .I dobrze skanowalo i nie byl komputer wogole obciazony.

Uhu... Jak bys podal co to za adapter scsi, to bysmy Ci powiedzieli,
a w zasadzie potwierdzili, dlaczego nie obciazal. Ale mozna zalozyc,
ze wiekszosc urzadzen scsi, ktore pracuja poprawnie, nie obciaza
mocno procesora, bo same maja procesor na sobie i on sie zajmuje tym.

> Teraz posiadam
> laptopa nowego(dwurdzeniowy).Jako ze chcialem podlaczyc skaner scsi do
> laptopa kupilem karte pcmcia scsi.Karta to jest adapteca SlimSCSI 16-bit.I
> jak skanuje to jest bardzo obciazony komputer.

PCMCIA to w zasadzie takie ATA, tyle, ze rozbudowane. W skrocie: ATA
korzysta bardzo mocno z procesora glownego (CPU). To, co podepniesz
dalej nie ma znaczenia, waznym jest waskie gardlo - wlasnie PCMCIA.

> I na dodatek jak cos skanuje
> to mi zle skanuje pokazuja sie czarne paski,czasami dobrze skanuje.
> Czego to moze byc wina za slaba karta scsi?Kupic nowa karte pcmcia
> scsi 32bitowa?

Moze pomoze. Na obciazenie ciut powinno, ale nie wiadomo skad biora
sie paski. Mozliwe, ze z roznicami pomiedzy masami - zasilacze maja
uklady antyzakloceniowie. Jak i laptop, i skaner sa wpiete, to tam
moze pare mA sie zrobic.
Sprobuj odlaczyc prad od laptopa na czas skanowania.

> Jesli to wina karty to jaka polecacie karte zeby komputer nie
> byl obciazony i dobrze skanowal.

Tego nie podpowiem, nie mialem takiej przelotki do laptopa.

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...