Pytanie o procesor i pamięć w laptopie Compaqa

Autor: d4rqu <d4rqu_at_op.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 14:40:37 MET DST

Witam,

Zakupiłem laptop compaq w USA: procesor AMD Sempron 3300+ (2GHz up to
1600MHz system bus), pamięć ram 512MB, grafika zintegrowana radeon
express.

Sprawa wygląda tak, że bios, windows i programy diagnostyczne podają
384MB (lub 382MB) pamięci ram. Jeśli chodzi o procesor to windows
wykrywa 1600mhz, natomiast bios i programy diagnostyczne 2GHz.

Czy to oznacza, że płyta opóźnia procesor i dlatego jest 1,6GHz?
Czy może windows się myli?

Jeżeli chodzi o pamięć ram to jest możliwość, że mnie oszukali?
czy raczej wbudowana karta graficzna zabiera 128MB ramu?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. pozdrawiam!