Kontroler SCSI LSI 320-1 na PCI-X, wydajnosc, PCI

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 11:01:19 MET DST

Hej

Mam pewien problem z karta SCSI Intel SRCU41L (LSI MegaRaid320-1) ktora
nominalnie ma interfejs PCI64/66 MHz i jest wsadzona w slot PCI-X. Jak
narazie wydajnosc tego kontolerra jest slaba (4xCheetah 15k.4 Raid0 daje nie
wiecej niz 110 MB/s odczytu w streamingu i burscie (HDTach, ATTO, IO Meter,
h2bench...) a przeciez powinno byc potwornie szybko - jeden dysk ma odczyt
na poziomie max 95 MB/s). Moje podejrzenie padlo na magistrale PCI ktora byc
moze pracuje jako 32bit/33MHz.

I teraz pytanie: jak sprawdzic rzeczywista predkosc i szerokosc magistrali
we wspolpracy z ta karta (nia ma zadnych LEDow)? Czy istnieje jakis software
pod dowolny system (oby nie Linux ;) ktory to poda. Nie mam na mysli Sandry
bo tam i tak tego nie znajde.

Ktos na sieci stwierdzil ze karta ta ma ograniczenie procesorem na jej
pokladzie ale cos mi sie nie chce wierzyc ze U320 zatyka sie juz przy drugim
dysku w strip'ie. Tym bardziej ze wersja 2-kanalowa LSI 320-2 ma ten sam
procesor.

Plyta glowna Tyan Thunder K8WE, biosy i firmaware najnowsze (na starych jest
tak samo).

Za wszystkie uwagi z gory dziekuje! Sprawa niezwykle waznej wagi!

Pozdrawiam,

--
uC
www.ultracode.eu