Re: Jaki WinOS do Athlon64?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 05 Oct 2006 - 20:34:44 MET DST

"Radosław Sokół" eg2q5b$f23$2@polsl.pl

> Wiesz, w takiej Holandii o ile pamiętam też wymusili zmiany
> nazw zawierających Windows. A jak chcesz się przekonać,
> że nie masz racji, to zacznij sprzedawać coś (najlepiej
> program) z "Windows" nazwie. I już szukaj dobrych prawników ;)

Prawnikiem nie jestem, ale moim ;) zdaniem nie można zastrzec nazwy 'Windows'. :)
Nie można też zastrzec patentem koła. :) Wyobraź sobie, że można zastrzec słowa
lub przedmioty powszechnie znane lub/i używane i jakiś nieco schorowany bogacz
zastrzega wszystko, co istnieje -- i słowa, i produkty... :)

Nie można używać żadnego słowa, bo zostało zastrzeżone. :)

I 'nie' nie można, i 'można' nie można, i 'używać' nie można,
i 'żadnego' nie można, i 'słowa' nie można, i 'bo' nie można,
i 'zostało' nie można, itd...

Nie można też używać żadnego przedmiotu powszechnego użytku, bo jest chroniony patentami...
A raczej można, ale trzeba płacić właścicielowi ;) patentu... Byłby to złoty :) interes dla
niektórych [nieuczciwych] ludzi... Swojej żony byś nie mógł dotknąć, bo byłoby to zastrzeżone. ;)

Oczywiście można zastrzec jakoś słowo powszechnego użytku typu 'Windows' w jakiejś
konkretnej scenerii, czy szacie graficznej, które akurat (: jednoznacznie oznacza :)
ten akurat produkt, ale ogólnie -- nie można. :) Nie wiem, jak się ma sprawa
neologizmów -- te być może podlegają zupełnej ochronie prawnej, ale nie słowa
powszechnie znane i używane od setek lat. :)

E. :)