Re: wybor zasilacza...

Autor: Aidahow <aidahowNOSPAM_at_vp.pl>
Data: Thu 05 Oct 2006 - 13:24:42 MET DST

"Andre" <andrehull_spam@poczta_me.fm> wrote in message
news:eg2m1s$vbm$1@news.onet.pl...

> Tagan TG480-U22

Mam ten zasilacz więc podzielę się moimi wrażeniami.

Po pierwsze, to zasilacz jest w standardzie ATX 2.01 (potrafi działać także
ATX 1.3).
Zakładam, że interesuję Cie jedynie ATX 2.01. Dlatego wspomnę, że zasilacz
ma dwie mocne linie +12V, każda po 20A.
Ze względu na bardzo duże radiatory, jest ciężki, naprawdę ciężki!. Dwa
wiatraki 8cm po przeciwnych stronach. Na benchmarku podniecali się, że jest
ultra cichy - to nie prawda. Choć nie jest głośny, to jest tak samo
słyszalny z bliska jak mój uprzedni Chieftec ATX-410-212 z jednym wiatrakiem
12cm. W końcu pojęcie "cichy" to kwestia gustu, a ja jestem wyjątkowo
czepialski :)
Po przyłożeniu ręki do wylotu powietrza wyraźnie czuć dużą ilość
wydzielanego ciepła. Ale obudowa jest chłodna więc chłodzenie jest
skuteczne - jest istny przeciąg dzięki dwóm wiatrakom przez zasilacz.
Co do obudowy - ładna matowa czerń, u góry dodatkowa podziurkowana
przestrzeń, co pomaga w oddaniu ciepła. Cieszy oko jednym słowem :) Szkoda,
że wiązka kabli jest "od wewnątrz" czyli po przeciwnej stronie niż płyta
główna. IMHO wolę odwrotnie.

Mnóstwo kabli.
- 8 molexów
- 4 sata
- 2 pci-e ekranowane
- 1 molex ekranowany
- 24/pin (4 odpinane)
- 2x 4pin do CPU
- uziemienie

Ta cała ferajna kabli jest plusem i minusem. Kabli jest dużo... za dużo,
zwłaszcza, że niektórych nie używam (i tu przydałoby się je odpiąć....) -
ciężko to upchać. Gdybym nie miał obudowy big tower to pewnie bym klął. Ale
po spięciu nawet jest okej.
Gdybym teraz kupował zasilacz - kupiłbym również Tagana, natomiast nigdy w
życiu bez odpinanych kabli! Nie wiem czy to prawda, ale spotkałem się z
opinią, że odpinane kable powodują niestabilne linie. To taka tam "plota" co
do której nie mam zdania, więc nie wypowiadam się.