Re: określone wymagania i budzet :)

Autor: Qbab <barbasz_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 05 Oct 2006 - 09:54:00 MET DST

> A kto to ma wiedzieć jak nie Ty? :)

no właśnie problem polega na tym że nie wiem :)

> Wybacz, ale w tak specyficznym zastosowaniu (*własne* programy)
> przed zakupem musisz zrobić benchmarki tych właśnie programów
> na maszynach z różnymi procesorami i różną konfiguracją.
> To, czy szybszy będzie Intel czy AMD zależy nie tylko od tego,
> że chodzi o obliczenia i od języka programowania, ale też od
> użytych algorytmów, sposobu ich zakodowania oraz opcji kompi-
> lacji.

rochę tak trochę nie :) bo jesli algorytm jest liniowy to nijak nie da się
go pokompilować tak by liczył się równolegle :) wiec już jedna rzecz jest
wiadoma :) co do testów - to jak bym miał jak porobić to bym porobił, ale
nie mam dostępu do takich mocnych kompów - na razie licze na P4 3.4GHz z
2GiB ramu i trochę się liczy :)

> To też musisz sprawdzić. Albo będziesz miał faktycznie prawie
> dwukrotnie szybciej, albo ze względu na obciążenie podsys-
> temu pamięci przyspieszenie będzie znikome. To zależy od
> wymaganego pasma pamięci dla jednej kopii programu.

generalnie to wygląda to tak - wygenerowanie pewnej liczby, kilka prostych
obliczeń a potem wiu przez macierz :) i tak w kółko tak wiec dostęp do
pamieci jest na okrągło :)
i dlatego zastanawiam sie czy dwa rdzenie korzystają niezależnie z pamieci
czy tez naprzemiennie - bo jeśli naprzemiennie to d.... zbita jeden bedzie
czekał aż mu drugi pozwoli :)

--
pozdrawiam
Qbab