Re: zużycie prądu po raz kolejny...

Autor: Hurricane4ever <hurricane4ever_at_o2.pl>
Data: Wed 04 Oct 2006 - 11:13:32 MET DST

Użytkownik "Brovar" <bbrowarski@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:efvs8c$nl5$1@inews.gazeta.pl...
> Witajcie,
>
> przepraszam, że po raz kolejny zaśmiecam grupę bzdurnym pytaniem, ale
> pomóżcie oszacować, ile prądu zużywa w IDLU taki sprzęt:
>
> Barton 2500+,
> 1gB ram,
> 2xhdd seagate barracuda
> GF 6800gs 128mb
> Modecom MC-400.
>
> Po prostu współlokator mnie uświadamia, że jak go kilka razy nie wyłączę
na
> noc, to potem będzie rachunek za prąd rzędu 1000zł i potrzebuję go
> przekonać, że to nieprawda..

powiedzmy tak - gdyby ten zasilacz rzeczywiscie mogl zniesc obciazenie 400W
a komputer pracowalby pod pelnym obciazeniem 24/7 to wyliczenie wygladaloby
nastepujaco:
400*24*30/100=288kWh
koszt jednej kWh przyjmijmy z przedzialu 0,35PLN-0,5PLN
wiec prosta kalkulacja ze za sam komputer nalezaloby miesiecznie doplacic do
rachunku za prad 100,8PLN-144PLN
to sa wyliczenia czysto teoretyczne poniewaz
1) mniemam, ze komputer nie chodzi pod pelnym obciazeniem 24/7
2) zasilacz ma pewne straty energii
ale wydaje mi sie ze calkiem smialo mozesz takie wyliczenia przyjac jako max
koszty miesiecznego utrzymania komputera (mowa i rachunku za prad) -
najwyzej milo sie zdziwisz kiedy okaze sie ze rachunek jest nizszy :)

Pozdrawiam