Karta pod AGP do płyty 1xAGP 8X (1,5 V only)

Autor: <c_l_at_o2.pl>
Data: Tue 03 Oct 2006 - 12:53:07 MET DST

Witam,
Mam płytę Asus P4S800 i w dokumentacji jest napisane 1xAGP 8X (1,5 V
only) speed up to 2,12 Gb/s with bus of 533MHz

Dzwoniłem do różnych sklepów i najczęściej mówią że dowolna
pod AGP będzie OK. Chociaż w jednym wypadku facet twierdzi że muszę
kupić taką która będzie miała dwa ,,wcięcia" jak np. ta
http://www.allegro.pl/item129619291_galaxy_7600_gs_256mb_12p5v_7600gs_agp_najtaniej_.html

Twierdzi, że jest tak, dlatego że najnowsze karty pod AGP chodzą na
0,8 volta a ta również na 1,5. Ale ....

Znalazłem taką stronę, na której jest to wyjaśniane, ale niestety
nie rozumiem konkluzji :( - dla mnie wygląda tak jakby karta
,,chodziła" na 0,8V ale zasilanie 1,5V jest OK.

http://www.ertyu.org/steven_nikkel/agpcompatibility.html

chociaż nie wiem czy info na tej stronie nie jest sprzeczne z
zapisem,,1xAGP 8X (1,5 V only)"

No i dodatkowo teraz mam 6600 z ,,jednym" wcięciem i działa

Chcę kupić wydajną kartę pod AGP.

Co o tym sądzicie czy w tej konfiguracji ma to sens ? Czy mogę
liczyć na znaczący wzrost wydajności w 3D?

I jak tak to, jaką kartę polecacie? Max 800 PLN ale najchętniej
okolica 400 PLN

Konfiguracja
Płyta Asus P4S800
Pentium 4 - 3,4 (northwood)
Ram 1 Gb Kingstone
Grafika Gigabyte 6600 slient pipe 256MB i 128 bit
Zasilacz togan 380