Re: szybkosc nagrywania - Benq DW1655

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Tue 03 Oct 2006 - 10:21:40 MET DST

Budzik napisał(a):

> bo?
> zakładajac ze jednoczesnie nie korzysta z obu, jakie to ma znaczenie?
> Pomijam ze przeciez nagrywarka CD moze miec UDMA.

1.Z doświadczenia wiem, że takie ustawienie eliminuje większość
kłopotów.I to nie na jednym przykładzie, ale conajmniej na kilkunastu

2.Zauważ, że do nagrywarek CD/DVD dają takie coś jak "Quick Installation
Guide" czy coś w tym stylu.Do jakiej by to nagrywarki nie było dołączone
to na każdej jest narysowane dla ciemnistych w formie rysunków:-) jak
podłączyć nagrywarkę na MASTER, a inny napęd na SLAVE.Raczej bez powodu
nie dają tej instrukcji:-)

3.Przykład z życia - kiedyś miałem taką konfigurację:

IDE Primary: MASTER - CDRW
              SLAVE - DVDROM

IDE Secondary: MASTER - HDD Samsung 20GB
                SLAVE - pusto

Przy takiej konfiguracji rzadko udawało mi się przegrać płytki "w
locie"(DVDROM > CDRW) Poza tym bufor nagrywarki szalał

Teraz mam tak:

IDE Primary: MASTER - DVDROM
              SLAVE - pusto

IDE Secondary: MASTER: CDRW(obecnie zastąpione DVDRW - Benq DW 1650 -
praktycznie ten sam model co omawiany w tym temacie, tylko ten omawiany
ma lajt srajba, a mój nie ma:-)
                SLAVE - pusto

SATA: Seagate baracuda 80GB(bufor 8MB), SATA II, NCQ(ale chodzi na SATA
I, bo moja płyta nie obsługuje SATA II)

Przegranie płytek w locie 100% sukcesu.Tak samo z CDRW i DVDRW(to znaczy
jak działało CDRW bo to LiteON i musiał się zepsuć:-/ )

4.Na grupie było już wałkowane optymalne podłączenie napędów w kompie i
z tego co pamiętam, to zawsze optymalne było podłaczenie napędu
CDRW/DVDRW jako MASTER.

Tomaszek