Re: Jaki dysk ze zworka na 32 GB

Autor: leon a. <nickocisko_at_poczta.onet.com.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 23:56:12 MET DST

 (a ja mam dysk ze zworką w starym pececie - dysk 40Gb, o czym na samym
końcu:)

> Użytkownik "ktos" <bo@kr.onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Komputer musiałby być naprawdę bardzo stary, żeby jego BIOS nie zobaczył
> dysku o takiej pojemności. A nawet i wówczas nic nie stoi na przeszkodzie,
> żeby korzystać z pełnej jego pojemności spod systemu, bo Windows i Linux z
> BIOS-u nie korzysta. Jedyne co może Cię spotkać przykrego to zatrzymanie
> się BIOS-u na etapie rozpoznawania dysku, i tu może faktycznie pomóc tylko
> zworka (albo wyłączenie dysku w BIOS-ie i użycie go jako napędu
> niesystemowego).
> --
> [...]

Otóż mam stary komputer, o następujących parametrach: procesor 200MhzMMX
Pentium, pamięci pod 200Mb, twardy dysk 40Gb (zworka blokuje na 32 bodaj
Gb), nagrywarka-odtwarzacz cd, fd, jednym słowem stareńki złomik z wsadzonym
dodatkowo "akceleratorem" graficznym 12Mb. Świetny do przeglądania
internetu, filmów raczej nie pociągnie.