Re: Odczyt temperatur

Autor: szydas <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 20:48:48 MET DST

Osadnik wrote:
> Jak wiadomo niektóre wentylatory mają 3 kabelki - wiadomo jeden to masa,
> drugi to zasilanie a ten trzeci? Interesuje mnie to jak działa to całe
> regulowanie obrotów wentylatorków i czy mozna za pomoca takiego
> wyprowadzenia w jakiś bliżej określony sposób mierzyć temperaturę (a
> moze termistory są wbudowane w wentylator? i na podstawie zmian napięć
> mozna by odczytywać pewne zakresy?)
> W każdym razie potrzebuje wyprowadzić z ASUSA A7N8X-E z choćby jeden
> zewnętrzny termometr.
odczyt temperatury realizują elementy wbudowane w płytę główną. Niektóre
płyty miały dodatkowe gniazdo, do którego podłączało się termistor na
kabelku, można go było wsadzić gdzie się chciało. trzeci kabel w
wiatrakach służy do pomiaru rpm'ów.
jeśli chcesz wyprowadzić temperaturę na zewnątrz to możesz:
-kupić termometr samochodowy za jakieś 30 pln i jego czujkę wsadzić
gdzie chcesz, a ekranik przykleić choćby na monitor;
- kupić panel z termistorami na kabelkach i wsadzić go w obudowę
-pobawić się w elektronika i samemu to zrobić