Re: SB Audigy vs SB Live + KX

Autor: Silent_Bob <ndchoros_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 16:09:46 MET DST

Mich@l <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał(a):

> Czy ktoś miał okazję porównywać brzmieniowo Audigy z Live + sterowniki
> KX? Patrząc na różne testy publikowane w sieci widać że instalacja ich
> daje sporą poprawę parametrów (szumy, zniekształcenia). Warto
> zainteresować się starym Live zamiast Audigy 1/2? Zależy mi w zasadzie
> tylko na poprawie odtwarzania plików muzycznych, w gry nie gram, filmów
> na komputerze nie oglądam. Mam głośniki Logitech Z-3e, obecnie używam
> zintegrowanej na płycie dżwiękówki ALC850.

Samymi sterownikami mozna zmienic najwyzej *barwe* dzwieku, czyli to co
kazdy odbiera subiektywnie. Poprzez defaultowe podbicie odpowiednich
czestotliwosci osiaga sie wiec mniej wiecej to samo, co przesuwajac suwaki w
equalizerze. *Jakosc* czyli pasmo przenoszenia, THD, IMD i inne mierzalne
parametry elektryczne i akustyczne to cecha samego ukladu DSP, zastosowanych
przetwornikow DAC i ADC, i ich implementacji. Trudno wiec mowic o "poprawie
jakosci dzwieku" przez zastosowanie innych sterownikow. Mozesz podac link do
tych testow z sieci?
A odpowiadajac na Twoje pytanie, bierz Audigy, tylko oryginalne a nie
pozniejsze wynalazki w rodzaju Audigy LS/ES czy jakies tam Value. Roznica
ceny na tym pozomie niewielka, a dzieki lepszej jakosci przetwornikow
powinienes odczuc poprawe. Skoro nie wystarza Ci ALC850, a glosniki sa OK,
to zakladam ze sluch masz na tyle wrazliwy by ja uslyszec ;)