czy karta sieciowa wlan moze pelnic funcje AccPoint

Autor: <sylwiatal_at_o2.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 13:59:03 MET DST

??
witam serdecznie.

wymyslilem sobie nastepujacy schemat.
mam w komputerze zainstalowany internet po kablu od dostawcy
internetowego. zwykle 100Mbit.
jest to niestety komputer stacjonarny, a poniewaz mam tez laptopa to
chcialem uruchomic internet takze na nim.

moim pomyslem jest to, zeby do komputera stacjonarnego dokupic karte
WLAN i ustawic ja w tryb Access Point (ale tutaj rodzi sie pierwsze
pytanie czy wogole cos takiego jest???) a do laptopa kupic karte WLAN
PCMCIA. na stacjonarnym zainstalowac jakies oprogramowanie proxy i
moglbym chodzic wtedy po domu z laptopem, bo komputer stacjonarny
pracowal by jako proxy (z karta WLAN).

tylko pytanie jest czy sa takie karty. jestem laikiem jesli chodzi o
WLAN.

czy ktos z Was probowal takiego rozwiazania.

provideer od ktorego mam internet blokuje dostep na podstawie MAC
adresu karty sieciowej, ale jesli mialbym proxy na stacjonarnym to nie
ma fizycznych szans, zeby ten moglby mnie w jakikolwiek sposob
zablokowac z tym laptopem.

laptopa uzywam sporadycznie, ale internet w nim i mozliwosc chodzenia
gdziekolwiek po domu bylaby bardzo ciekawa.

dziekuje za ewentualna pomoc.