Re: Monitor 19' LCD.

Autor: Linuxer <haj2006_at_gmail.com>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 18:25:25 MET DST

> Widzę, że dla niektórych ważniejszy jest jeden bad pixel niż miliony pozostałych
> :-).
> Ja jednak wolę dobrą matrycę z 1 badem niż TN bez bada....:)

faktycznie TN nadaje się głównie dla graczy, a pytający
stwierdził, że raczej w gry nie gra. Niestety nie napisał też czym
zajmuje się najczęściej siedząc przed ekranem monitora.
Też szukam dobrego LCD (65%internet i amatorska obróbka foto&video
30%filmy 5%cała reszta) i po przeczytaniu sporej ilości recenzji w
prasie i necie dochodzę do wniosku, że muszę jeszcze trochę
poczekać jak ceny przyzwoitych monitorów spadną do 1500pln.

przez długi czas nastawiałem się na 19' standard:

belinea 101920C (1489pln) MVA-P - dobry do filmów (ref.no.101919)
sony HX95 (1324pln) - dobry do filmów, gorszy do foto
samsung 970p (1531pln) PVA dobry do foto, gorszy do filmów
nec 1970nx (1511pln) S-IPS (wersja nxp jest tańsza ale ma gorsze
parametry)

potem zapaliłem się do 19' panoramicznych, ale niestety te ostatnie
produkuje się tylko na matrycach TN, a że bardziej mi zależy na
jakości obrazu w filmach i foto niż na grach zacząłem interesować
się 20'panoramicznymi z matrycami MVA i S-IPS.

Niestety ceny 20'panorama są powyzej 1500pln.....
na razie mam oko na Belinea 102035W i Philips200w6 (z matrycą MVA
1:800 8ms)

...może za parę miesięcy ceny spadną ?