Re: problemy z M2N-E

Autor: Luke <paranid_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 15:00:58 MET DST

Paszko napisał(a):
> Witam.
> Nabylem ostatnio ta plyte glówna Asusa i chcialem podsumowac
> problemy, na jakie sie przy niej natknalem.
>
> 1) Slaba kompatybilnosc z szybkimi pamieciami - sam producent
> wymiania kilka, które poleca, lecz jest ich nie za wiele. Ogólnie
> pomaga staktowanie pamieci do 400-533 MHz. Tylko w takim razie po co
> kupowac szybkie pamieci? Bios 0304 czesciowo rozwiazal problem,
> znacznie powiekszajac liste kompatybilnych pamieci, lecz dalej jest
> ich malo.

u mnie dzialaja corsair 2x1gb ddr2 800 i nie ma problemow. faktycznie
czytalem, ze jakies problemy z niektorymi pamieciami sa/byly.

> 2) Instalacja OS na duzych dyskach SATA - poprostu nie da sie
> zainstalowac OS na dysku 250GB i wiekszym. Nie wiem, czy dotyczy to
> tylko SATA, czy ATA równiez. Podzielenie na partycje nic nie daje.
> Póki co nie ma na to zadnej rady. Moze bios 0305 pomoze... (jest
> juz w testach).

da sie, czego jestem przykladem. po prostu trzeba instalowac system bez
dysku na IDE. dysk to seagate sata II 320.
BTW masz stare informacje. bios 0305 byl nieoficjalnie i jakos nie
doczekal sie realizacji oficjalnej. teraz najnowszy jest beta 0402 i
jest dostepny na stronie asusa. dziala tak samo jak 0305 ale jest
stabilniejszy. u mnie na 0305 komputer potrafil sie sam z siebie
wylaczyc. na 0402 to juz nie wystepuje i komp jest w 100 % stabilny.

> 3) Do plyty nie dodaja dyskietki ze sterownikami RAID, trzeba sobie
> samemu zrobic. A jak sie nie ma drugiego kompa w domu... to trzeba
> leciec do kolegi :)

to fakt.

> 4) Ogólnie slaba wydajnosc O/C. Sam jeszcze nie krecilem, ale jak
> ludzie pisza, FSB góra do 220 MHz.

mam amd 64 3500+. podkrecilem go do pozimou 3800+ krecac FSB na 220MHz.
wiecej nie probowalem. jako ciekawostke podam , ze na biosie 0304 przy
tej fsb w ogole komp nie wstawal. poza tym krecac fsb podwyzszamy
predkosc pamieci. ja mam ddr2 800 i tak pracuja. podwyzszajac fsb
podkrecalbym rowniez pamieci, ktore podejrzewam wiecej juz nie pojda.
moznaby sprobowac ustawic pamieci do 667 i wtedy probowac krecic fsb.
nie probowalem, bo taka wydajnosc mi starcza, poza tym mi sie nie chce.
BTW jak wysoko mozna puscic amd 64 3500+ ? teraz pracuje u mnie
stabilnie na 2400 MHz. ile mozna dalej ? 2600, 2800 ?

> Problemy te dotycza ponoc ogólnie plyt na nforce 570 ultra, nie
> tylko tego modelu plyty.

podobno, ale jak widzisz sporo z tych problemow, ktore opisales wcale
nie jest problemami, bo ich nie ma :)

> Reasumujac - warto zainwestowac w nforce 570 SLI, bo sie posiwieje.
> Przynajmniej przy tym biosie, który jest teraz.
ja nie narzekam.
BTW na tej plycie, nie wiem jak na innych z tym chipsetem skopane sa
mnozniki pamieci. np. przy procku 2200 MHz (200x11) pamiec ustawiona w
tryb ddr 800 pracuje tak naprawde jako 2x 369 czyli 730 zamiast 800.
dopiero jak podkrecilem fsb do 220 MHz pamiec pracuje jako 2x400MHz
czyli tak jak powinna.