super szybka stacja dyskietek NECa

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Sat 30 Sep 2006 - 23:30:59 MET DST

Witam!

Przeglądałem ostatnio ofertę stacji dyskietek NEC i Teac.
Moje zdziwienie wzbudził transfer stacji NEC:
dla dyskietki:
DD 720KB transfer: 250KBytes/s
HD 1,44MB transfer 125KBytes/s

czyli wynika z tego, że całą dyskietkę 720kilo można nagrać w czasie 2,88
sekundy, a dyskietkę 1,44MB w 11,5 sekundy. Czy ktoś ma tą super stację i
może potwierdzić te super osiągi?

Dla porównania Teac spisuje się gorzej:
DD 720KB transfer: 250Kbits/s czyli 31,25 KBytes/s
HD 1,44MB transfer 500Kbits/s czyli 62,5 KBytes/s

dane techniczne NEC:
http://www.de.nec.de/productfiles/148_Zip_Floppy.pdf
dane techniczne Teac:
http://www.teac.com/DSPD/pdf/FloppyDrives.pdf

Skąd takie różnice w szybkości stacji? Myślałem, że stacja dyskietek to
bardzo standardowe urządzenie i wszystkie są takie same. A tym czasem taki
rozrzut w parametrach. Te transfery NECa są powalające w porównaniu z Teac.
A obie stacje kosztują 30zł.

Zbyszek