Asus M2n-e i sata ?

Autor: Luke <paranid_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 30 Sep 2006 - 23:27:00 MET DST

witam
podpialem sie w innym watku, ale lepiej zapytac sie wprost.
mam taka plytke jak w temacie. w opisie plyty jest wyraznie napisane, ze
obsluguje sata 3Gb/s czyli sata II ? jezeli tak, to u mnie wystepuje
nastepujaca sytuacja: dysk seagate sataII+najnowsze dostepne sterowniki
od nvidi+mobo z najnowszym biosem i w panelu sterowania (winXP)widnieje
sobie przy moim dysku a wlasciwie przy kontrolerze sata I generation -
1.5 G . winxp+ wszelkie mozliwe poprawki. w biosie nie ma zadnej opcji,
ktora przelaczalaby sata I na sata II i odwrotnie. w biosie mozna
jedynie wl/wyl kontroler sata, wl/wyl RAID. we wlasciwosciach dysku tez
nie ma zadnej funkcji do wlaczenia poza takimi jak np. access mode
auto/large. nie zeby sata II potrzebny byl mi niesamowicie, bo w sumie
dysk jest szybki, ale stawiamm pytanie z ciekawosci ? gdzie sie podzial
sata II ? a moze to jest wlaczone tylko win tak pokazuje ? w instrukcji
mobo, ktorej w zyciu nie czytalem, a teraz zostalem zmuszony nie ma nic
na ten temat. jest tylko opisana czynnosc przy tworzeniu macierzy. nic
na temat sata I i sata II nie ma.
pozdr.