Re: Co to jest tryb AHCI?

Autor: Luke <paranid_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 30 Sep 2006 - 13:05:55 MET DST

ggs napisał(a):
> "P.Florczuk vel PIT" <piotrflo@hot.pl> wrote in message

> Jezeli teraz zmienisz majac system zainstalowany na zwyklym SATA to ten nie wstanie.
> Mozna sprobowac i przy odrobinie szczescia wstanie uaktualniajac w dzialajacym Windows sterowniki do AHCI , reboot , wchodzimy do BIOSu i tam zmieniamy na AHCI.
>
> Jezeli to nie pomoze to tylko instalacja naprawcza z opcja F6 na poczatku.

no to ja mam takie pytanie. plyta asus m2n-e, w opisie plyty jest sata
3Gb/s czyli sata II ? sterowniki do chipsetu ze strony nvidii i w panelu
sterowania, sata kontroler opisany jest jako serial ata generation I
1.5G. i wlaczone te wszystkie kolejkowania, zeby pracowal tak jak BIOS
jest ustawiony, "kaszowanie" zapisu i odczytu. natomiast w BIOSIE nie ma
opcji wlaczenia sata II. po wejsciu we wlasciwosci dysku mam tylko
extended ide drive - auto i none i access mode - auto i large, jest tez
mozliwosc wlaczenia i wylaczenia kontrolera serial ata i tworzenie
raidu. to wszystko. dysk sata II barracuda. gdzie wiec sie podzialo to
sata II ???