Problem z pamięciami CDN.

Autor: J.L.P <jlp_at_p.2>
Data: Sat 30 Sep 2006 - 12:19:53 MET DST

Witam serdecznie,

Mam problem z komputerem. Objawia się to losowymi resetami / zawieszeniami.
Mój sprzęt to : P5VDC-X, PIV3,2, 512DDR400 x 2 (DDRI), GF6600AGP,
500WModecom

Ściągnałem z netu program Memtest. Program wykazał co następuje:
w przypadku zamontowania obu kości na raz: errory od 1010-1023MB
w przypadku zamontowania jednej kosci w slocie 1 - brak bledow
w przypadku zamontowania jednej kosci w slocie 2 - bledy od 505-511MB
Zamiana kosci nic nie daje. Czyli jednym slowem jak zamontuje kosc w drugim
slocie to mam błędy
Czy to jest ewidentna wina płyty głównej?
Sytuacja wyglądała tak: jakies 2 miesiace temu byla burza i przysmazylo mi
plyte glowna (jeszcze starą - P5VDC-MX, przestaly dzialac porty USB,
kontroler IDE nawalal itd)
Wymienilem więc płytę na ASUSa P5VDC-X i bledy IDE ustaly ale za to pojawily
się te zwieszki
Zwieszki się nasilaly az komp przestal reagować i tera w ogole się nie
włącza
Poniewaz potrzebowałem na gwałt kompa to pojechałemn i kupiłem drugą taką
płyte (P5VDC-X) i zamontowałem ją. Obecnie wszystko działa ok ale komp co
jakis czas sie resetuje, czasem aplikacje sie wywalają no i jest problem z
tą pamięcią.

Kości są niby dobre bo memtest wykazuje pełną sprawność obu kosci w slocie1.
Grafika nie ma znaczenia bo testowałem z inną i to samo. Zasilacz
ModeCom500W działa sprawnie, trzyma napięcia bez problemu.

Czyli zostaje trio płyta+procesor+pamięć. Pamięć niby sprawna, procesor
testuje CPUStabilityTest ale nie wykazuje zadnych bledów.

Czy może być to kwestia niekompatybilnosci pamięci z płytą? Albo jakas wada
wrodzona płyty?
Bo na dzien dzisiejszy to ja mam niedziałąjącą P5VDC-X i działającą ale
tylko z jednym slotem pamięciowym. Musze je zareklamować i nie wiem czy brać
z powrotem kase i kupować co innego czy jednak sprobować z nią jeszcze raz
(troche nie mam wyboru bo mam GF6600 na AGP i pamięci DDRI)

Pozdrawiam