Re: Redukcja hałasu hdd

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Wed 27 Sep 2006 - 18:37:18 MET DST

Dnia Wed, 27 Sep 2006 14:59:33 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> W Sieci można znaleźć trochę podobnych zaleceń, ot pierwsze
> z brzegu:
>
> http://www.peteplace.com/works/computers/quiet_pc.html

W sieci można znaleźć każdą głupotę jak się troche poszuka. Chip też nie
byłby autorytatywny jeśli by się nie powoływał na jakieś badania, najlepiej
producenckie. Akurat eksperymentowałem trochę z umiejscowieniem swojego
dysku i stąd np. wiem że te 5-6 st jakie gość powyżej podaje jest mocno
przesadzone. U mnie pomiedzy dyskiem zamontowanym w kieszeni 3,5 a dyskiem
zawieszonym pietro wyżej na gumach w kieszeni 5 wyniosło jakies 1-2 st a i
to byłbym skłonny przypisać stratyfikacji temperatury w obudowie. Obecnie
dysk mam pionowo na elastycznym zawieszeniu na "podłodze" kompa i w
stosunku do kieszeni 3,5 mam jakies 1-2 st mniej. Powiesz że to jednostkowa
obserwacja i będziesz miał rację. Ale czytając zalecenia producenckie jakoś
nie natrafiłem na wskazówki dot. pozycji, sposobu zawieszenia czy
konieczności przykręcenia do ścianek kieszeni. Z studiów pamiętam jeszcze
że radiator w postaci blachy stalowej 0,5 to żaden radiator, a co do drgań
to dodatek do masy własnej dysku w postaci kilku gramów blachy nie zmienia
w istotny sposób wibracji zarówno co do amplitudy jak i częstotliwości.

--
Jacek